Enkele post bekijken
Oud 11th November 2016, 10:58
amina.j*cops amina.j*cops is offline
Registered User

Ik vind het verbazingwekkend dat keizersnedes praktisch op bestelling worden gedaan. Je gaat toch ook niet naar de dokter zegt "ik wil nu een openhartoperatie". Een keizersnede is net als een openhartoperatie echt wel een operatie waaraan ook een hele hoop risico's verbonden zijn. In het belang van de zowel moeder als kind vind ik dan ook dat de dokters moeten wijzen op de risico's die zo'n ingreep met zich mee brengt. Naar mijn mening moeten de dokters eigenlijk zelfs nog verder gaan dan gewoon wijzen op de risico's. Dokters zouden zulke ingrepen enkel mogen uitvoeren indien er een medische reden voor is. Al miljoenen vrouwen zijn ons voorgegaan en zijn op een natuurlijke manier bevallen, waarom zou de huidige generatie dit dan niet meer kunnen? Zijn we zo bang van pijn geworden dat we liever in ons laten snijden en een paar uur doorbijten? Of bepaald tijd zo hard ons leven dat baby's vanaf nu op bestelling moeten komen? Ik vind deze tendens echt spijtig want ik ben er van overtuigd dat alles zijn natuurlijke gang laten gaan nog altijd het beste is, zowel voor de moeder als voor het kind.
Met citaat antwoorden