9th November 2016, 17:58
|
Registered User
|
|
|
|
Dan toch Donald!
Net zoals Emily, vond ik Clinton noch Trump geschikt als nieuwe president van de Verenigde Staten. Verbaasd ben ik echter niet. Het was te verwachten dat de Amerikanen Trump zouden verkiezen, aangezien hij bepaalde problemen ter sprake bracht waar voorheen met geen woord over gerept werd. Wanneer dingen slecht gaan, zoals de economie die niet helemaal goed draait of wanneer de wereld bedreigd wordt door terreur, gaan mensen altijd op zoek naar een zondebok. Zoals we allemaal wel weten, kan Trump bijzonder goed met de vinger wijzen naar bepaalde volkeren en godsdiensten. De Amerikanen willen verandering, net zoals de Britten. Hij heeft inderdaad uitspraken gedaan die totaal niet door de beugel kunnen, maar zo zorgde hij er tenminste wel voor dat hij gehoord werd. Deze morgen had ik mijn bedenkingen bij de uitslag, maar momenteel denk ik dat het al bij al nog wel zal meevallen. Trump heeft heel wat beloften gemaakt die hij, volgens mij, niet zal kunnen waarmaken. Daarnaast zal hij ook nooit zomaar een wet kunnen uitvaardigen. Ik denk dat we zullen moeten afwachten, vooraleer we echt uitspraken kunnen doen over zijn geschiktheid als president.
|