5th November 2016, 14:54
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Westerlo
Posts: 84
|
|
Zes jaar en al naar het middelbaar
Zes jaar en al naar het middelbaar
Als toekomstig leerkracht vind ik het super belangrijk dat leerlingen steeds geprikkeld worden om nieuwe dingen te leren, om nieuwe uitdagingen aan te gaan. Wanneer een kind van 6 jaar zo een hoog IQ heeft, moet hier dus zeker en vast aandacht aan besteed worden.
Toch maak ik me zorgen over de gevolgen dat deze grote stap zal hebben op de emotionele en sociale ontwikkeling van kinderen met zo een hoog IQ. Ik begrijp dat het mogelijk is dat deze kinderen ook voorstaan op hun leeftijdgenoten op vlak van emotionele en sociale ontwikkeling. Toch stel ik me de vraag of dit leeftijdsverschil te overbruggen valt. Gaan de kinderen hier uiteindelijk geen last/tekortkomingen van ondervingen? Is het niet nu, dan eventueel later.
Dit aspect mogen we, naast het aanbieden van nieuwe uitdagingen, zeker niet uit het oog verliezen!
|