Enkele post bekijken
Oud 2nd November 2016, 22:05
Ellen.B*smans Ellen.B*smans is offline
Registered User

'Geef kinderen geen iPad tot ze twee jaar zijn'

Ik vind het zeer verontwaardigend dat hoewel pediaters er blijven op hameren om kinderen onder de 2 jaar geen tablet te geven, veel ouders dit toch blijven doen. Ik snap het ergens wel. Op deze manier blijven de kinderen rustig bezig en moeten de ouders zich niet te veel van hun kleine spruiten aantrekken. Toch gaat dit niet voor op de ontwikkeling van het kind. Hoe kan het een fijne motoriek ontwikkelen als het alleen maar met zijn vingertje naar links of rechts kan swipen? Je kan ze toch niet uit gemakzucht een scherm onder hun neus duwen? Bovendien is het ook helemaal niet goed voor de ogen dat ze zo dicht en gefixeerd naar een scherm aan het staren zijn. Een verbod is inderdaad belachelijk, aangezien je je kind nooit helemaal kan behoeden voor de nieuwste technologische snufjes, maar we moeten het ook zeker niet aanmoedigen. Een kind moet spelen, met zijn handjes bezig zijn, en dit allemaal letterlijk met vallen en opstaan. Er is overigens een groot verschil tussen het effect van uur film kijken op de nachtrust en het effect van een uurtje ravotten. Akkoord, het zal iets moeilijker zijn om de kleine speelvogels in bed te krijgen, maar ze zullen des te beter slapen. Ik had ooit een leerkracht die geen TV of computer thuis had. Hij liet zijn kinderen nooit naar Bumpa kijken en ook een tablet kende ze niet. Hij wilde met ze buiten spelen en hen laten proeven van de natuur. In plaats van foto's op hun schermpje te zien, moesten ze de wereld zelf ontdekken. Dit is gewoonweg prachtig. Dit is hoe kinderen moeten opgroeien.
Met citaat antwoorden