31st October 2016, 18:43
|
Janne Verbeeck
|
|
|
|
Betalen met gsm binnenkort niet meer zo gemakkelijk
Ik vind het zeker niet slecht dat aankopen met een smartphone ingewikkelder gaan worden. Noem mij ouderwets, maar ik vertrouw dat hele systeem nog niet helemaal. Er is een te grote kans op fraude of om als koper zelf iets fout te doen. Ik ben er van overtuigd dat sommige consumenten echt tegen zichzelf beschermd moeten worden. Ik begrijp wel dat webshops hier tegen uitkomen omdat het voor hen nadelig is. De aankoop duurt nu langer en het is ingewikkelder, waardoor mensen minder snel iets zullen kopen. Anderzijds, mensen zijn met deze manier van betalen al wel bekend vanop de computer.
Toch denk ik dat deze maatregel heel wat mensen kan behoeden voor fraude of fouten. Niet iedereen is even vaardig met een smartphone en niet iedereen is even slim om te stoppen of om geen bankgegevens door te geven wanneer ze iets verdachts zien opduiken. Uiteindelijk denk ik dat het niet zo'n groot verschil zal maken. Als je online via de computer iets besteld, gebruik je toch ook een kaartlezer? Zullen deze 25 seconden je van gedacht doen veranderen?
|