Enkele post bekijken
Oud 31st October 2016, 12:06
Elias.H*es Elias.H*es is offline
Registered User

Dat studenten zelf aangeven dat ze onvoldoende voorbereid worden op de arbeidsmarkt, spreekt voor mijn part boekdelen. Ik ga akkoord met de mening van Stephanie als ze verklaart dat het vak 'burgervaardigheden' weinig tot niet voorkomt in opleidingen. In andere landen (bv. Spanje) kunnen studenten van het secundair onderwijs genieten van dit vak en het staat neergeschreven in verschillende bronnen dat dit wel degelijk een positief effect heeft op hun verdere levensverloop. Binnen dit en een dikke twee jaar stap ik de arbeidsmarkt op en ik heb geen flauw benul hoe te beginnen aan bv. een belastingbrief (ligt misschien aan mij?). Het is algemeen geweten dat praktijkgericht onderwijs meer zijn vruchten afwerpt dan een theoretische richting. We moeten niet elke opleiding over dezelfde kam scheren, er zijn wel degelijk opleidingen waarin studenten voldoende voorbereiding krijgen vooraleer te tewerkgesteld worden. Naar mijn mening klopt het als een bus dat wanneer je voor ASO kiest, de intentie hebt om op latere termijn verder te studeren en niet meteen op de arbeidsmarkt te vliegen. De inwijding van het vak 'burgervaardigheden' zou (volgens mij) niet misstaan als algemeen vak in zowat elke opleiding.
Met citaat antwoorden