Enkele post bekijken
  #1  
Oud 29th October 2016, 15:45
Felia.T*ys Felia.T*ys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Nijlen
Posts: 75
Proximus laat klanten betalen voor stokoude telefoons

Proximus-klanten betalen al jaren huur voor een telefoontoestel dat ze niet meer gebruiken. Het telecombedrijf is niet van plan hen te wijzen op de mogelijkheid hun toestel om te ruilen, of de huur op te zeggen. Test-Aankoop spreekt van "oneerlijke praktijken".

Voor de telefoniemarkt in ons land in 1988 geliberaliseerd werd, hadden klanten de keuze tussen het aankopen van een toestel of er een te huren van de RTT, de voorloper van Belgacom en Proximus. Klanten die voor de huuroptie kozen, betalen sindsdien maandelijks 2,40 euro. De meerderheid van die klanten is intussen al lang overgeschakeld op een ander toestel, maar tenzij ze zelf de stap gezet hebben om hun huurcontract stop te zetten, tellen ze dat bedrag nog steeds neer.

Proximus ziet daar geen graten in. De gebruikers werden destijds geďnformeerd dat ze het toestel konden aankopen, klinkt het. "Bovendien staan de huurkosten wel degelijk op de factuur vermeld. Daar dient een gedetailleerde en transparante factuur net voor", zegt Proximus-woordvoerder Jan Margot.

Test Aankoop gaat minister van Telecommunicatie Alexander De Croo (Open Vld) aanspreken. "Hij moet kijken welke maatregelen hij kan nemen", aldus woordvoerder Simon November, die toevoegt dat hetzelfde geldt voor decoders van digiboxen, die zowel Proximus als Telenet aanbieden.

Bron:
De Morgen 29/10/2016
http://www.demorgen.be/binnenland/p...foons-b8addf8c/

Eigen mening: Ik vind het ronduit schandalig van Proximus dat ze hun klanten niet genoeg informeren. Dit getuigt van heel weinig klantvriendelijkheid. Ze slagen munt uit het feit dat hun klanten niet oplettend genoeg zijn. Veel van die klanten zijn hoogstwaarschijnlijk ouder en lezen hun facturen niet meer nauwlettend na. Ik vind dit dan ook een vorm van oplichting. Als je vele jaren maandelijks 2,40 euro hebt betaald, dan ben je al een groot bedrag kwijt. Langs de andere kant zijn de klanten zelf deels verantwoordelijk voor dit probleem. Ze hebben ook geen initiatief ondernomen om hun toestel om te ruilen of de huur op te zeggen.
Met citaat antwoorden