28th October 2016, 21:36
|
Registered User
|
|
|
|
Zo zal het nieuwe rijexamen eruit zien
Ik ga akkoord met Laurence. Vorige week legde ik zelf mijn rijexamen af (met succes) en morgen zal ik voor de eerste keer alleen met de auto ergens naartoe rijden. Hoewel ik ondertussen al twee jaar 'ervaring' heb, voel ik me toch nog niet helemaal zeker over sommige manoeuvres. Natuurlijk heb ik wel geoefend om voorwaarts of achterwaarts in een parking te rijden, maar de juiste techniek beheers ik niet. Veel jongeren zullen het een slechte zaak vinden dat het rijexamen verandert, maar ik vind niet dat men mag zeggen dat het moeilijker wordt. Je moet op alle mogelijke situaties voorbereid zijn en je moet de wegcode correct kunnen hanteren. Het praktisch rijexamen hoort streng te zijn, net zoals het theoretisch rijexamen. Ik vind het niet meer dan normaal dat men grote overtredingen zwaarder zal bestraffen. Ik heb altijd al mijn bedenkingen gehad bij mensen die net geslaagd waren voor de theorie en achteraf dan zeiden dat 5 juiste antwoorden extra toch geen verschil uitmaken. Hier kan ik ze geen gelijk in geven. Van mij mag de cesuur (er mogen maximum 9 fouten gemaakt worden) gerust opgetrokken worden en mag ook het theoretisch examen strenger beoordeeld worden.
|