28th October 2016, 21:36
|
Registered User
|
|
|
|
Zo zal het nieuwe rijexamen eruit zien
Ik ben het eens met de mening van Laurence. Ik vind het een goede zaak dat het nieuwe rijexamen wordt uitgebreid. Enkel testen op 'het parkeren achter een auto' en 'het keren in een smalle straat' vond ik vrij absurd. Je kon bij dit eerste als het ware voldoende achteruit rijden om je voertuig vervolgens perfect te plaatsen. Dat is ook de reden waarom ik akkoord ben met 'het parkeren tussen twee voertuigen'. Echter is het in het artikel niet duidelijk of dit ook geldt voor het parkeren aan de rechterkant van de weg. Daarnaast vind ik het een enorme opluchting om te lezen dat men stappen onderneemt om de straftijden aan te passen. Het is niet realistisch om voor drie jaar gestraft te worden indien je voorlopig rijbewijs vervalt. Het was een overdreven straf om bepaalde gaten in het systeem te dichten. Dit kan naar mijn mening ook op een andere manier worden opgelost. Zowel het theoretisch als het praktisch rijexamen vond ik toen ik het aflegde een beetje ondermaats. Ik ben blij dat men dit nu optrekt naar een hoger niveau.
|