Enkele post bekijken
  #2  
Oud 27th October 2016, 17:35
Jill.V*rstrepen Jill.V*rstrepen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kessel
Posts: 109
Dubbel zoveel positieve drugstesten in verkeer op vier jaar tijd

Ik vind het zeer onverantwoord om te rijden onder invloed. In dit artikel gaat het over rijden onder invloed van drugs, maar rijden onder invloed van alcohol is ook nog steeds een groot probleem. Zoals Gertjan aangeeft, breng je zo niet alleen jezelf in gevaar, maar ook de andere weggebruikers. Het is daarom zeer goed dat er nog steeds controles gevoerd worden en boetes worden gegeven. Toch zijn de controles en boetes naar mijn mening niet voldoende om het probleem weg te werken. Er glipt altijd weleens iemand door de controles en je kan ook de boetes verhogen en hopen dat ze hieruit leren, maar vaak is dit niet het geval.

Zoals ik vorig jaar eens in een post over rijden onder invloed van alcohol aangaf, bestaat er zoiets als een alcoholslot. Toen gaf ik aan dat het een heel goed idee zou zijn om dit in alle auto’s te installeren. Op deze manier kan een auto niet starten als de bestuurder te veel gedronken heeft. Ik weet niet of er al een soort drugsslot bestaat, maar dit zou ook kunnen voorkomen dat mensen kunnen rijden onder invloed van drugs.
Met citaat antwoorden