Enkele post bekijken
  #1  
Oud 25th October 2016, 10:16
Kelly.L*mbrechts Kelly.L*mbrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Minderhout
Posts: 56
Man ziet gasprijs in één klap met 62 procent stijgen na groepsaankoop

Man ziet gasprijs in één klap met 62 procent stijgen na groepsaankoop

Malle - Olivier De Meulder uit Malle deed vorig jaar mee met de groepsaankoop voor energie van de provincie Antwerpen. Hij sloot een contract af met Eni. Een jaar later slaat Eni zijn gasprijs met 62,6 procent op.

Via de groepsaankoop groene energie van de provincie kon Olivier tegen een gunstig tarief zijn aardgas en elektriciteit door Eni laten leveren. Normaal worden die contracten automatisch verlengd, maar de leverancier moet wel laten weten of er een prijsstijging is.
De Meulder schrok toen hij via een mail van Eni vernam dat voor hem zijn gas 62,6 procent duurder zal worden. “Dit zijn gangsterpraktijken, want de gasprijs is niet met 62.6 procent op de internationale markt gestegen. Eni bedriegt de mensen. Het gekke is ook dat er nu een nieuwe groepsaankoop is en Eni die opnieuw gedeeltelijk heeft gewonnen. Voor elektriciteit is de stijging minder groot, maar ook fors.”
Olivier kon nog op het nippertje inschrijven voor de nieuwe groepsaankoop. “Dit verhaal toont aan dat energieleveranciers vergelijken een vaste jaarlijkse gewoonte moet worden”, reageert Inga Verhaert (SP.A), gedeputeerde voor Energie. “Gelukkig zijn die energiecontracten kosteloos opzegbaar.”
Woordvoerder Tom Vanden Borre van Eni begrijpt dat klanten vragen hebben bij deze stijgingen. “Maar op het moment dat we dit verlengingsvoorstel deden, wisten we nog niet dat we opnieuw de groepsaankoop zouden winnen en dus een groot volume konden inkopen.”

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161024_02537737

Bron: Het Nieuwsblad 25-10-2016 9.11h

Eigen mening: Deze situatie waarbij een energieleverancier mensen bedriegt is onaanvaardbaar! Dit fenomeen geldt niet enkel voor Eni, maar bij meerdere leveranciers/bedrijven. Mensen zoeken steeds naar goedkopere alternatieven, maar er zit vaak een addertje onder het gras. Ik merk dit soms ook met mobiele operatoren. Die laten dan mooie acties zien, maar je mag niet vergeten de kleine lettertjes te lezen. Al snel zal je merken dat je een jaar lang aan een abonnement verbonden bent. Zulke zaken moeten beter verduidelijkt worden aan de klant, op deze manier kunnen leveranciers wel klanten lokken, maar ze zullen niet lang blijven.
Met citaat antwoorden