Enkele post bekijken
Oud 20th October 2016, 12:29
Sarah.G*ivers Sarah.G*ivers is offline
Registered User

Geld als compensatie?

Net zoals Hanne al schreef draait het vandaag de dag vaak om geld. Ook wanneer er iets gebeurt waarbij iemand nadelige gevolgen kan ondervinden, gaat men geld als compensatie vragen en dit noemt men dan een schadevergoeding. Ergens vind ik het logisch dat mensen dit vragen omdat ze ook effectief door de fout van iemand anders schade lijden. In het artikel gaat het over slachtoffers van besmette bloedtransfusies. Ik vind het niet meer dan normaal dat deze mensen een schadevergoeding eisen. Het is ook erg dat zoiets als een besmette bloedtransfusie kan voorvallen. Je zou je toch net veilig moeten kunnen voelen in een ziekenhuis en je zou toch net vertrouwen moeten kunnen hebben in de mensen die je verzorgen. Langs de andere kant begrijp ik ook wel dat minister De Block momenteel nog geen geld kan vrijgeven voor deze slachtoffers die een schadevergoeding willen. Het is namelijk zo dat er buiten deze mensen ook nog heel wat andere doeleinden zijn waarvoor geld nodig is en misschien net iets dringender dan voor de slachtoffers van de besmette bloedtransfusie. Waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat die slachtoffers zomaar aan de kant geschoven moeten worden, want ze hebben wel degelijk recht op die schadevergoeding. Om die reden is het misschien geen slecht idee om eens na te denken over andere maatregelen die getroffen kunnen worden om deze mensen tegemoet te komen. De vraag blijft echter of ze met alternatieve maatregelen tevreden zullen zijn.
Met citaat antwoorden