18th October 2016, 21:14
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben het helemaal eens met wat Ellen zegt. Er is zeker en vast een grote kloof tussen bewustwording en actie. Dit heeft Obama ook gezegd in een interview van de New York Times.
Er zijn veel mensen die weten dat de opwarming van de aarde een gigantisch probleem is, maar niets doen omdat hun buur ook niets doet. Mijn motto bij dit onderwerp is: VERBETER DE WERELD EN BEGIN BIJ JEZELF. Alle beetjes helpen en dat beseft niet iedereen. Een keertje meer met de fiets rijden, eens wat vaker vegetarisch eten, spaarlampen gebruiken, etc. het helpt allemaal. Door principieel niets te doen omdat je vrienden ook niet doen, gaat er zeker niks veranderen.
Wanneer ik dit artikel lees, zie ik ook wel en hypocriete ondertoon. Er wordt beschreven dat men in zit met de opwarming van de aarde, vooral nadat ze heel de wereld hebben rond gereisd. Men beseft duidelijk niet dat 'de wereld rondreizen' gigantisch slecht is voor de aarde. Mijn mening is dat men eerst werkelijk actie moet ondernemen voor men zo'n statement maakt over de opwarming van de aarde, want naar mijn mening spreken ze zichzelf tegen. Ik ben kritisch naar dit artikel, maar in het echte leven probeer ik minstens even kritisch naar mezelf te kijken als het over het milieu gaat. Zoals Ellen kan ik me schuldig pleiten, maar ik denk dat de eerste stap in het proberen zit en dat ben ik zeker aan het doen.
|