15th October 2016, 19:57
|
Registered User
|
|
|
|
Het CS is eigenlijk een valse beslissing van Groen geweest. Ik vind het laf. Waarom mag het VB geen mening hebben? Daar komt het in feite op neer. De PVDA+ mag wel gezellig haar gangen gaan, communistisch tot het bot maar goed. Ik ben zeker voor de splitsing van Vlaanderen en Wallonië omdat we nu verplicht met elkaar moeten samenwerken en dat lukt niet! We zijn zo verschillend. Dat zou hetzelfde zijn of iemand begint een relatie maar eigenlijk zijn de twee totaal niet geïnteresseerd in elkaar en ze beginnen elkaar in de weg te staan en zelfs tegen te werken. Wat gebeurt er dan? Men gaat uit elkaar (liefst als vrienden). Waarom kan België dat niet? In een confederalistische context zijn we vrij om te doen en te laten wat we willen in Vlaanderen en Wallonië moet zich niet meer druk maken over ons. We kunnen blijven samenwerken waar het nodig is en waar we elkaar kunnen vinden, maar het verplichte is eraf en dat is het belangrijke. Wallonië ziet het uiteraard niet zitten, want dan zien ze onze Vlaamse centen niet meer. Vlaams Belang kan een zeer goede bondgenoot zijn van de N-VA als het gaat over de splitsing. Op andere vlakken staan we dan weer zeer ver. In elk geval vind ik het belangrijk dat het CS sowieso wordt opgeheven, tenzij er ook een cordon komt voor de PVDA.
|