14th October 2016, 16:50
|
Registered User
|
|
|
|
Treinbegeleider vergeet drie wagons met passagiers
Ik sluit me grotendeels aan bij de mening van Sien D* Smet. Het is een grote fout dat de passagiers nog hebben moeten wachten. Veertig minuten is lang wanneer je ergens op tijd moet zijn of gewoon op weg bent naar huis. We mogen van geluk spreken dat deze mensen niet alleen zaten, maar nog met anderen in de wagon konden overleggen. Toch vind ik dat we even moeten stilstaan bij het telefoontje. De mensen in de wagon hebben Securail kunnen bellen. Dat wil eigenlijk zeggen dat in de wagons aangegeven is wat mensen moeten doen bij een probleem, net zoals er in een lift een noodnummer hangt. Deze mensen hebben hoogstwaarschijnlijk van de veertig minuten ook wel enkele minuten nodig hebben gehad om erachter te komen dat de trein afgekoppeld was. In die zin vind ik dat NMBS voorzien is op dergelijke misverstanden. Dat spreekt deze situatie zeker niet goed, maar een menselijke fout is altijd mogelijk. Enkel wordt dit nieuws in het groot uitgespit omdat het “alweer” een fout is van NMBS in de ogen van de mensen. In elke sector gebeuren er dagelijks menselijke fouten waardoor anderen hinder zullen ondervinden. Wanneer er een buschauffeur voorbij een halte rijdt waar er mensen stonden, maar hij dacht dat ze niet moesten opstappen, zit je met hetzelfde fenomeen. Het is zelden leuk te moeten wachten, maar ik vind dat NMBS zich hierbij professioneel heeft opgesteld om snel ter hulp te komen en uiteraard excuses aan te bieden. Ik vind niet dat dit nog een ‘staartje’ moet krijgen.
|