Enkele post bekijken
  #3  
Oud 14th October 2016, 14:43
stien.d*kinderen stien.d*kinderen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Ravels
Posts: 98
Ik kan me zelf nogal moeilijk aansluiten bij dit artikel. Maakt dit me dan conservatief? Natuurlijk niet, maar ik vind wel dat er bepaalde tradities zijn die men beter niet kan veranderen. Het is heel goed dat de kerk wilt vernieuwen, want dit zou alleen maar zorgen voor een groei van de kerk. Desalniettemin blijft het een christelijke gemeenschap waarover men het heeft. Deze christelijke gemeenschap hanteert de Bijbel als 'handleiding' en ik vind persoonlijk niet dat men deze 'handleiding' maar occasioneel moet gebruiken. Ik vind het geweldig dat de kerk holebi's erkent en accepteert, maar hun huwen binnen de christelijke gemeenschap is iets waar ik toch geen voorstander van ben.
Een nieuwe reeks rituelen bedenken om dit mogelijk te maken, vind ik ook nonsens. De sacramenten en rituelen die we de dag van vandaag uitvoeren zijn al eeuwen oud en ik vind niet dat dit nu moet veranderen. Natuurlijk ben ik nog maar een jongvolwassene en weet ik hier het fijne niet van, maar ik ben wel van mening dat de kerk zijn rituelen niet moet veranderen zodat holebi's deze ook kunnen verkrijgen. Daarom verdienen holebi's wel andere manieren buiten de kerk om toch een spirituele verbintenis aan te gaan.
Met citaat antwoorden