Enkele post bekijken
Oud 13th October 2016, 15:27
IlonaC*abbe IlonaC*abbe is offline
Registered User

'Vooroordelen zitten diep in elk van ons, ook bij Vlamingen met een andere origine'

Dit 'experiment' vond toevallig plaats in het dorp waar ik woon. Ik vind dat we het woord 'experiment' inderdaad met een korreltje zout mogen nemen. Ik heb zelf van verschillende mensen meningen gehoord over het nieuwe winkeltje. Deze meningen waren erg positief. Verschillende mensen vonden het tof om eens kennis te maken met een andere cultuur in het dorp. Ze vonden de uitbaters vriendelijke mensen. De programmamakers wisten duidelijk voor het experiment waar ze naartoe wilden. Weer een keer de onverdraagzame Belg versus de vriendelijke moslim die zo graag wil integreren. Er zijn inderdaad harde woorden gevallen, maar die zijn erg uitvergroot tegenover de positieve reacties. Ik vraag me af hoe een tv-programma er zou uitzien wanneer men een jodenwinkel zou openen in een moslimgemeenschap. Zouden er dan geen harde woorden vallen? De intoleratie die culturen tegenover elkaar hebben is en blijft een probleem, maar men moet de Belgen/ Tremelonaars niet over één kam scheren.
Met citaat antwoorden