Enkele post bekijken
Oud 3rd October 2016, 17:00
Ben.D*Busser Ben.D*Busser is offline
Registered User

Nieuwe vorm van internetfraude: Vlaamse vrouw verloor 20.000 euro

Ik ben het volledig eens. met Elise. Dit soort voorvallen doet zich jammer genoeg vaker voor dan gedacht. Het internet is een grote gevaarlijke plaats om informatie te verspreiden en eens het er op staat, blijft het staan. Zeker en vast als het gaat om bank- en geldzaken. Zelf ben ik redelijk voorzichtig als het gaat om info op het internet plaatsen. Maar ik ken er eerlijk gezegd veel te weinig van om te kunnen spreken van 'veilig' op het internet surfen. Ik zou meteen pleiten voor meer cursussen omtrent internetveiligheid enzovoort. Maar als organisator en/of docent kan je maar zo ver gaan om de cursus aan te bieden. Mensen moeten zelf om hulp vragen vooraleer ze, zoals deze Vlaamse vrouw, belangrijke transacties uitvoeren. Mensen moeten dus niet alleen op de hoogte zijn van deze nieuwe vorm van internetfraude, maar ze moeten zich er ook tegen kunnen beschermen. Enkel op die manier kan je zulke zaken (in principe makkelijk) vermijden. Dus kortom, let op met wat je op het internet plaatst want voor je het weet komt die informatie in slechte handen terecht.
Met citaat antwoorden