2nd October 2016, 21:00
|
Registered User
|
|
|
|
Ik sluit mij deels aan bij de mening van Yannick. Ik ben het er mee eens dat iedereen belastingen moet betalen, inclusief Trump. Hij moet hiervoor inderdaad sancties krijgen maar een intrekking van de presidentskandidatuur vind ik persoonlijk niet per se nodig. In dat geval zou Clinton ook een gelijkaardige sanctie moeten krijgen voor het verborgen houden van e-mails als minister van Buitenlandse Zaken. Maar er moet inderdaad met iets sterkers uit de hoek gekomen worden dan een boete want ik geloof niet dat enkel een geldboete het probleem oplost.
De reactie van Trumps kamp vind eigenlijk een beetje zielig. Belastingen ontwijken is niet echt een bewijs dat je een talentvol en slim zakenman bent, het zegt volgens mij meer iets over de (on)betrouwbaarheid van Trump. En dat is net wat hij Clinton al lange tijd in de schoenen schuift naar aanleiding van het e-mailschandaal. Dit terwijl hij zelf eigenlijk niet meer of niet minder te vertrouwen is dan Clinton.
Zijn team zegt ook dat Trump deze belastingvrijstelling legaal verkregen heeft maar toch wil hij zijn belastingaangiften niet vrijgeven. Als je echt niets te verbergen hebt en zo betrouwbaar bent is het toch geen probleem om deze documenten vrij te geven, niet?
|