30th September 2016, 16:10
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben het volledig eens met Lien. Dit kan niet meer. We zijn in een wereld gekomen waar men veel belang hecht aan normen en waarden, gelijkheid, respect en kansen. In zo'n wereld zouden deze dingen niet mogen gebeuren. We kunnen wel zeggen 'waar gaat de wereld naartoe', maar deze dingen gebeurden vroeger al. Ik denk dat we meer moeten nadenken over hoe we de wereld gaan veranderen, want terug keren naar oude gewoonten gaat ook niet helpen.
Ik vind het wel belangrijk dat mensen blijven beseffen dat religie iets heel mooi kan zijn. Mensen halen er steun uit en kunnen hieruit kracht putten en ik zou het heel jammer vinden dat, door verhalen over sektes of extremisme, heel de religie wordt afgestempeld als iets 'slechts'.
In het artikel zegt men dat de wet het toelaat om deze kinderen te verzorgen, maar hoe staat dit dan in verband met het Universele Verdrag van de Rechten van de Mens? Iedereen heeft volgens dit verdrag recht op verzorging en ik vind niet dat de staat/ de wet dit recht mag afnemen. Natuurlijk hebben mensen ook recht op een vrije meningsuiting en hebben ze recht in religie, maar dit mag het recht op goede verzorging niet in de weg staan.
|