Enkele post bekijken
Oud 28th September 2016, 10:45
Ellen.B*smans Ellen.B*smans is offline
Registered User

Groen vliegen? Het zal wel!

Dit artikel bevestigt alleen maar wat we allemaal al lang wisten. Vliegreizen zijn inderdaad enorm vervuilend en zijn nefast voor de opwarming van de aarde. Ik ben niet van mening dat het vliegtuig nemen soms onvermijdelijk is, toch niet als het gaat om plezierreisjes. Ik begrijp dat de gemiddelde werkende Belg lang uitkijkt naar zijn of haar verdiende rustvakantie, maar snap niet dat dit ten koste moet van het milieu. Vaak worden de familie en vrienden achteraf geconfronteerd met prachtige sfeerbeelden waarop te zien is in welke mooie natuur de vakantiegangers zich vertoefden. Dit vind ik zeer ironisch, aangezien deze buitengewone flora en fauna niet lang zal overleven als iedereen zomaar het vliegtuig neemt om het te gaan bewonderen. We hoeven niet helemaal naar de andere kant van de wereld te trekken om ons te ontspannen en ons te laten onderdompelen in een andere cultuur. We voeren ook geen strijd met de buurman om elks om ter verst te reizen. Hier staan we allemaal te weinig bij stil en dat moet stilaan veranderen.
Met citaat antwoorden