Enkele post bekijken
Oud 24th September 2016, 16:43
Sarah.D*cembry Sarah.D*cembry is offline
Registered User

Reactie: Hooglerares bant laptops uit aula

Reactie: Hooglerares bant laptops uit aula

Eigen mening: Over dit onderwerp zijn altijd verschillende meningen. Sommige docenten vinden het vervelend dat laptops of tablets worden gebruikt, andere zijn dan weer frequente voorstanders. Ik ben er van overtuigd dat soms het gebruik van een laptop een zekere meerwaarde biedt in de les, als je iets moet opzoeken of als de docent zelf gebruik maakt van een digitale tool, zoals een online-leerpad, een padlet, een quiz via het internet en dergelijke. Ik twijfel echter over de volledigheid van notities via de laptop. Ik denk dat de student die zijn laptop tijdens de les gebruikt minstens één keer zijn facebook opent. Bovendien zijn getypte notities vaak willekeuriger. Je kan typen zonder dat je eigenlijk doorhebt wat je noteert. Bij schrijven haal je al automatisch de belangrijkste zaken uit de les en geef je al verbanden aan door bijvoorbeeld pijlen of opsommingen sneller te gebruiken. Daarnaast vind ik het soms ook vervelend om naast iemand te zitten die de hele les typt. Ik word soms zenuwachtig van het tikken van de toetsen en ik ben mee afgeleid wanneer iemand een spelletje begint of zijn/haar facebook opent.
Met citaat antwoorden