Enkele post bekijken
  #2  
Oud 23rd September 2016, 10:03
Ben.D*Busser Ben.D*Busser is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Herentals
Posts: 90
2 op 3 Vlamingen weten niet hoe Facebook hun persoonsgegevens gebruikt

Ik ben het volledig eens met Maike en de wetenschappers in het artikel. Meer cursussen aanbieden in verband met mediawijsheid is nooit slecht. Het kan enkel en alleen maar helpen wanneer gebruikers van social media (zoals Facebook, Twitter, etc.) zich beter weten te beschermen tegen de openheid van het internet. Eens er iets op het net staat, kan je het vaak niet meer verwijderen. Je moet dus goed nadenken vooraleer je iets post als status om bijvoorbeeld te zeggen dat je op vakantie gaat, een mening uit te drukken, ... Alles kan worden teruggevonden en zo kan je voor onverwachte momenten staan.
Een cursus die de mensen hierin wegwijs maakt, is dus geen slecht idee. Persoonlijk zou ik ook meer willen weten over de privacyinstellingen van bijvoorbeeld Facebook. Ik denk dat het uitleggen van de 'gevaren' van het mededelen van bepaalde zaken op social media zeer belangrijk is voor iedereen, met in het bijzonder de jongeren die de meeste tijd op Facebook doorbrengen. Zoals hiervoor al werd vermeld, kan je bepaalde situaties best vermijden.
Met citaat antwoorden