22nd August 2016, 22:09
|
Registered User
|
|
|
|
Als ze wil integreren in de maatschappij zie ik niet in waarom ze die boerka wil aanhouden. Ze mag gerust les volgen, maar met Europese kleding. Onder een boerka kan vanalles zitten. Waarom zouden we dat nog vertrouwen in deze tijden? We moeten toch iemand volledig kunnen herkennen en zeker het gezicht?
Moslims worden inderdaad nu geviseerd, maar verwachten zij dan eigenlijk? Is dit geen normale reactie van de mensen? Ik ben er rotsvast van overtuigd dat het merendeel geen slechte bedoelingen heeft, maar dan doe je in mijn ogen die boerka gewoon af. In Iran, Pakistan, Afghanistan en waar dan ook, ga gerust je gang! Maar hier in Europa niet. Hier hebben vrouwen rechten en dus ook recht op onderwijs, maar dan wel volgens onze waarden. Ze mogen van mij gerust zichzelf uiten door een hoofddoek te dragen, naar de moskee te gaan en halalvlees te eten (wel niet onverdoofd slachten uiteraard), maar een boerka gaat er niet een beetje over, maar kilometers erover! Verdraagzaamheid moet er inderdaad zijn, maar wel in twee richtingen.
|