Enkele post bekijken
Oud 21st August 2016, 11:18
Lotte.R*bberecht Lotte.R*bberecht is offline
Registered User

Ik heb moeite met het boerkiniverbod, daar ben ik heel eerlijk in. Misschien worden deze vrouwen onderdrukt en misschien willen zij dat helemaal niet dragen, maar misschien ook wel. Misschien vinden zij het niet erg om vast te houden aan de laatste beetje cultuur dat zij hebben kunnen meenemen toen ze voor de oorlog moesten vluchten.
Voor zij die zeggen dat deze vluchtelingen zich maar moeten aanpassen aan onze cultuur: steeds meer en meer mensen in België noemen zichzelf agnost; Wil dit dan zeggen dat de katholieken ook maar eens moeten stoppen met dat gezever over die tovenaar?
Neen, in mijn mening kunnen we beter onszelf eens voor de spiegel zetten en ons afvragen: "Waarom heb ik bang van een stukje stof? Waarom kan ik niet een beetje meer verdraagzaam zijn voor mensen die anders zijn dan ik?" Want naar mijn idee is dat de beste manier om heel deze commotie op te lossen: met een beetje verdraagzaamheid en als dat te veel gevraagd is, gewoon wat onverschilligheid zal ook wel genoeg zijn.
Met citaat antwoorden