30th May 2016, 21:40
|
Registered User
|
|
|
|
Haat
Mijn mening komt overeen met de mening van Elias. Er zijn veel mensen die advocaten haten, maar we mogen niet vergeten dat er ook nog andere beroepen zijn waarbij heel wat personen gehaat worden. Denk maar aan politiekers of rechters. We leven in een maatschappij waarbij iedereen nagenoeg iedereen haat. Vanaf het moment dat iemand iets verkeerd doet, willen we er niets meer van weten. Als we denken dat hij/zij meerdere malen in de fout gaat, zullen we hem/haar gaan haten. Sommigen haten zelfs mensen omdat ze bij een bepaalde familie horen, in een bepaalde stad wonen of een bepaald beroep hebben. Naar mijn mening beheerst het haatgevoel de wereld. Dit vind ik wel erg, want de wereld zou er al een stuk beter uitzien als iedereen wat medelevender zou zijn. Het is onmogelijk om iedereen te veranderen, maar we kunnen wel bij onszelf beginnen. Als we zelf proberen om menslievender te zijn, zullen er zeker anderen volgen. Niemand is perfect, het is belangrijk om dat gegeven niet uit het oog te verliezen.
|