Enkele post bekijken
Oud 30th May 2016, 21:18
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Persvrijheid

De reactie van Janne kan ik zeker begrijpen. Ik ben het met haar eens wanneer ze zei dat ze schrok van de 'plaats in rangorde' van Polen. Persoonlijk had ik Polen hoger ingeschat op vlak van persvrijheid, mede omdat Polen zich bij Europa mag rekenen. Aangezien we leven in 2016 had ik wel verwacht dat alle Europese landen hoog zouden moeten scoren op persvrijheid. Dat blijkt nu niet zo te zijn en dat vind ik jammer.
Dat België op de dertiende plaats staat had ik wel verwacht. We denken vaak dat we alles mogen weten en dat alles de waarheid is, maar dat is niet zo. We worden vaak voor de gek gehouden of er worden dingen verzwegen. De grootste reden hiervoor is dat de overheid geen zin heeft in nog meer onenigheden. Er zijn al onenigheden en acties genoeg tegenwoordig. Denk maar aan de stakingen, betogingen, rellen ... . Journalisten worden nog vaak bedreigd en dat vind ik eigenlijk niet kunnen. Mensen hebben toch het recht op de waarheid? Waarom altijd geniepig doen? Ik denk dat we als bevolking meer zouden begrijpen van alles wat rond en boven/over ons gebeurt als we meer op de hoogte zouden gehouden worden van de feiten. Misschien is dit iets waar de overheden eens over moeten nadenken. Niet alleen in België, maar over de hele wereld.
Met citaat antwoorden