Enkele post bekijken
Oud 26th May 2016, 15:12
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Zelfrijdende auto

De mening van Stefan kan ik zeker begrijpen, maar toch ben ik een beetje argwanend als het gaat om de zelfrijdende auto. Ik zie voordelen, maar ik zie ook nadelen. Als voordelen zie ik vooral dat menselijke fouten op deze manier voorkomen kunnen worden, waardoor er minder ongevallen door onoplettendheid zullen voorvallen. Dit maakt het verkeer voor zowel bestuurders als fietsers als voetgangers veiliger. Het zal ook toelaten dat mensen langer met de auto kunnen rijden. Als mensen zich niet meer in staat stellen om lang met de auto te rijden omdat ze een trager reactievermogen krijgen, zullen ze toch nog kunnen rijden met dergelijke auto's.
Als grootste nadeel zie ik het blind vertrouwen op de auto. Ik vind dat het mogelijk moet blijven om in te grijpen als er iets mis zou gaan. Het is en blijft elektronica en er kan altijd iets misgaan. Als we blind vertrouwen op de auto en de weg niet meer in het oog houden, zou dat ook tot ongevallen kunnen leiden. Als mensen jarenlang vertrouwen op de zelfrijdende auto, zullen ze uiteindelijk de techniek verleren en niet meer in staat zijn om zelf te rijden. Als ze dan opnieuw zelf achter het stuur zouden kruipen, wordt de kans op een ongeval groter. Ook de kostprijs zal volgens mij niet min zijn, waardoor enkel rijke mensen zich een dergelijke auto kunnen permitteren. Wat ik mij ook afvraag, is hoe je de auto zal starten. Is het mogelijk dat een kind van 10 jaar de sleutel neemt, in het contact steekt en er met de auto vandoor is? Daar moeten we ook eens over nadenken vooraleer deze auto op de markt verschijnt. Ik vind het wel heel goed dat verschillende zelfrijdende auto's eerst uitgebreid gecontroleerd en gecheckt worden vooraleer ze veilig verklaard worden.
Met citaat antwoorden