26th May 2016, 10:39
|
Registered User
|
|
|
|
Nederland kan jihadisten nationaliteit afnemen
De mening van Charlene kan ik zeker begrijpen, maar ik zie er voornamelijk het positieve van in. Als het mogelijk is om de nationaliteit af te nemen van diegenen met een dubbele nationaliteit die terroristische daden stellen of mogelijk kunnen stellen, zullen deze mensen in eerste instantie eerst beter nadenken over de gevolgen van hun daden. Als ze weten wat er boven hun hoofd kan hangen, zullen ze eerder wikken en wegen dan wanneer er geen gevolgen aan verbonden zijn. Er moest en er moet iets gebeuren. Alles is uit de hand aan het lopen en als er geen acties ondernomen worden, zal het steeds erger en erger worden. Het zou naar mijn mening zelfs goed zijn als elk lid van de EU dergelijke regels opstelt. Dit verhoogt het eenheidsgevoel en de veiligheid binnen de EU. Persoonlijk vind ik het ook niet 'gevaarlijker' om deze personen terug naar Syrië te sturen als ze daar ook een nationaliteit hebben. In Syrië weten we wat we kunnen verwachten, terwijl aanslagen in Europa steeds als 'verrassing' komen.
|