Enkele post bekijken
  #3  
Oud 23rd May 2016, 22:11
Jill.V*rstrepen Jill.V*rstrepen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kessel
Posts: 109
‘Studenten zijn verwittigd, dus kunnen anticiperen op stakingen’

Ik weet zelf hoe frustrerend het is als je niet op school geraakt omdat het openbaar vervoer staakt. Sommige studenten rekenen echt op het openbaar vervoer omdat ze geen andere mogelijkheid hebben om op school te geraken. Zoals Lien aangeeft, hebben sommige geen rijbewijs, geen auto of geen ouders of familie die hen kunnen brengen, dus dan wordt het moeilijk om er nog te geraken. Sommige studenten blijven misschien slapen op het kot van een medestudent, maar dit is ook niet voor iedereen mogelijk. Dat de hogescholen en universiteiten er dus zomaar van uitgaan dat studenten hierop kunnen inspelen tijdens de examenperiode, vind ik niet kunnen. Persoonlijk vind ik dat de scholen hier een oplossing voor moeten zoeken, want de stakingen zullen sowieso gebeuren. Ze kunnen de examens van deze dag bijvoorbeeld verplaatsen naar een andere dag. Is dit geen mogelijkheid, dan kunnen ze bijvoorbeeld een lijst opgeven met docenten die vervoer kunnen aanbieden aan studenten. De hogeschool kan misschien ook naar slaapplaatsen zoeken voor de studenten, bijvoorbeeld een sporthal in de buurt van de school waar heel wat studenten kunnen overnachten. In ieder geval vind ik dat de scholen toch de moeite moeten doen om oplossingen aan te bieden aan de studenten, want zij hebben hier ook niet om gevraagd.
Met citaat antwoorden