Enkele post bekijken
Oud 23rd May 2016, 22:13
Robin.C*bbaut Robin.C*bbaut is offline
Registered User

Ik vind persoonlijk dat dit nadenken over de veiligheidsaanpak rijkelijk laat komt. Waarom kijkt men niet buiten de Europese grenzen. In België heeft men precies soms oogkleppen op. Er zijn landen die al een degelijke veiligheidsprocedure hebben en waar de kans op aanslagen binnen de luchthaven bijna nihil is. Neem nu Turkije. Als men de luchthaven binnen gaat, moet je al je bagage op een bagageband zetten en wordt al een eerste keer gescreend. Zelf ga je door een metaaldetector en je wordt dikwijls nog eens gefouilleerd. Pas nadien ga je naar de incheckbalie. De wachtrijen aan de bagagebanden zijn praktisch nihil. Dit systeem werkt zeer vlot. Ik begrijp dan ook niet dat dit niet als voorbeeld genomen wordt. Men had de kans met de wederopbouw van de inkomhal om dit systeem ook in te voeren. In Charleroi bijvoorbeeld zet men nu het leger in aan de in- en uitgang van de luchthaven en checkt men of iedereen die binnen gaat over een vliegticket beschikt. Bagage wordt niet nagekeken. Eens binnen sta je met een pak mensen aan te schuiven in een zeer kleine inkomhal. Wie verhindert de terrorist om met een bom in de rugzak binnen te wandelen? Niemand. Dus ik denk niet dat men het warm water nog moet uitvinden maar leg het oor ook eens te luister bij andere landen die al veel verder staan met de veiligheidsaanpak.
Met citaat antwoorden