Enkele post bekijken
Oud 23rd May 2016, 21:38
Veronique.B*elaerts Veronique.B*elaerts is offline
Registered User

Vlaanderen moet er radicaal anders gaan uitzien

Hoewel ik enorm geschrokken ben van het feit dat er elke dag negen voetbalvelden aan beton en asfalt bijkomen in Vlaanderen, ben ik het volledig eens met de mening van Valerie. Volgens mij zijn de Vlamingen (met hun baksteen in de maag) inderdaad niet klaar voor het opgeven van het ideaalbeeld van een huisje met een tuintje. Het principe van een tuin delen is volgens mij ook niet ideaal. De meeste mensen willen in hun tuin tot rust komen en ik denk dat dit niet echt meer mogelijk is wanneer er nog 20 andere mensen rondlopen. Bovendien werkt dit volgens mij ook alleen maar wanneer de personen die een tuin delen, het goed met elkaar kunnen vinden. Wanneer twee gepensioneerden een tuin moeten delen met een gezin met luidruchtige kindjes, zie ik al snel burenruzies ontstaan. Ook in appartementsgebouwen heb je al snel (geluids)overlast van de buren en ook hier zijn de Vlamingen volgens mij niet klaar voor. Ik begrijp wel dat er iets moet gebeuren aan het feit dat er in Vlaanderen nog elke dag zoveel groen verdwijnt. Daarom vind ik het goed dat minister Schauvliege de wetgeving rond verbouwen en afbreken wil versoepelen. Er zijn nu heel wat leegstaande panden waar niemand weg mee weet, en die dus staan te verkommeren. Ook oude huizen zouden door de versoepeling van de wetgeving een nieuw leven kunnen krijgen. Er voor zorgen dat verbouwen aantrekkelijker wordt, zal er volgens mij voor zorgen dat meer mensen voor deze optie kiezen, waardoor een deel van de betonstop al vanzelf zal ontstaan.
Met citaat antwoorden