Enkele post bekijken
  #2  
Oud 22nd May 2016, 23:36
Nele.D*ms Nele.D*ms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 78
Net zoals Emiel wist ik ook niet dat barman op de lijst van knelpuntberoepen stond. Over de andere beroepen zoals stoffeerder, uitsnijder-uitbener, bakker, horeca en gezondheidszorg,... was ik er wel van op de hoogte dat hier eerder een aanbodtekort is. Het is wel jammer natuurlijk dat we niet altijd mogen spreken van een aanbodtekort. Kandidaten met een gebrek aan competenties zouden misschien beter/meer de kans moeten krijgen om zich bij te scholen. Aan competenties kan volgens mij toch nog steeds gewerkt worden. Het feit dat een te beperkt aantal jongeren kiest voor een technische opleiding kan ook best opgevangen worden door jongeren op jongere leeftijd al met technische aspecten aan bod te laten komen. Voor zover ik weet wordt dit inderdaad ook steeds meer en meer geďntegreerd in het basisonderwijs/eerste graad secundair onderwijs. We gaan altijd knelpuntberoepen blijven hebben en ik denk dat het dan gewoon een kwestie is van de voorkeuren en interesses van de volgende 'generatie' zoveel mogelijk proberen bij te sturen en/of deze beroepen op andere manieren aantrekkelijker te maken.
Met citaat antwoorden