23rd May 2016, 00:13
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kessel
Posts: 93
|
|
Ik vind persoonlijk ook dat dit een goed idee is. Communicatie in taal is een van de belangrijkste aspecten om de taal onder de knie te krijgen. Aan de ene kant denk ik dan ook dat het goed is om jongeren te stimuleren om meer met taal bezig te zijn en ook om ze te inspireren. Aan de andere kant denk ik wel dat de leerlingen hier goed over moeten nadenken. Indien de leerstof niet voldoende begrepen wordt omdat men de taal niet volledig begrijpt en de punten hieronder gaan lijden, is het niet de juiste keuze om dit traject te volgen. Ik denk dus dat het zeer belangrijk is dat de leerlingen weten waaraan ze beginnen. Proeflessen kunnen hiervoor al een mooi initiatief zijn, zo weten de leerlingen wat hen te wachten staat. Daarnaast kan je ook de mogelijkheid geven om na een semester toch nog over te schakelen naar het normale Nederlandstalige traject. Ik sta dus zeker achter CLIL, maar ik denk dat we niet mogen vergeten dat ook de leerstof gekend moet zijn.
|