Enkele post bekijken
  #7  
Oud 21st May 2016, 11:20
Ellen.B*eyens Ellen.B*eyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kasterlee
Posts: 76
Ik vind het positief dat men de regeling omtrent studentenarbeid wil aanpassen. Als je nu maar vier uur op een dag werkt, ben je een hele dag kwijt van het aantal dagen dat je mag werken op een jaar tegen een verlaagde bijdrage. En dat zijn er al maar 50. Er zijn heel veel studenten wie willen werken en ik vind dat ze dan ook de kans moeten krijgen om dit te doen. Natuurlijk kan je als student nu al meer dan 50 dagen werken, maar dan moet je meer afgeven. Ik denk dat het aanpassen van de regeling een stimulans kan zijn om nog meer jongeren aan het werk te krijgen. Wel is er een keerzijde. Men zet jobstudenten in in drukke periodes. Als er geen of onvoldoende jobstudenten zijn, werkt men met tijdelijke werkkrachten. Deze werkkrachten hebben hierdoor minder kansen, om in de periode dat jobstudenten kunnen werken, werk te vinden. Een onderneming zal eerder een jobstudent aanwerven dan een tijdelijke werkkracht. Ik denk dus dat de nieuwe regeling wel op verzet kan stuiten, maar zelf vind ik het een goede zaak. Jongeren doen ervaringen op tijdens de periode dat ze werken.
Met citaat antwoorden