19th May 2016, 23:37
|
Registered User
|
|
|
|
Technologie is zeker naar de toekomst toe een belangrijke factor. Het is namelijk zo dat we hierin steeds grotere en grotere stappen maken. Cyberterrorisme is dus zeker niet uit te sluiten. Hoewel ik denk dat de autoriteiten hier wel zeker van op de hoogte zijn, doen ze hier inderdaad niets aan. Ik sluit me dan ook meteen aan bij de meningen van deze twee heren.
Cyberterrorisme gaat zeker een pijnpunt worden naar de toekomst toe. Vandaag de dag staat alles digitaal. Alles wordt gedigitaliseerd, en dus ook alle informatie van ons, personen. Ik vrees het ergste wanneer al deze informatie gelekt wordt. Zo is het heel makkelijk voor hackers of mensen die hier dagdagelijks mee bezig zijn, om cyberaanvallen te versturen zoals Senne zegt. De meest complexe beveiligingen maken dit nu, vandaag de dag, al mee. Ookal zijn deze het beste beveiligd, het is zo dat mensen hier van kicken. Mensen die bezig zijn met deze activiteiten maken hier hun job van. Ze proberen binnen te dringen in een bepaald bedrijf om zo de pijnpunten op te schrijven en door te geven aan de bedrijven zelf. Uiteraard werken ze dan samen met de bedrijven, om de beveiliging nog op te krikken. Hoewel deze van goede aard zijn, ben ik er toch van overtuigd dat er toch nog hackers zijn met minder goede bedoelingen.
Een goede beveiliging is zeker nodig, maar dit kost heel veel geld. Geld dat wij momenteel niet hebben. Hier moeten we dan de keuze maken. Is geld ons meer waard dan de bepaalde informatie die we geheim willen houden? Ik denk het niet.
|