Enkele post bekijken
  #5  
Oud 19th May 2016, 22:14
Lien.H*bert Lien.H*bert is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Berlaar
Posts: 31
Ik vind het een prima idee om smartphones (gedeeltelijk) te bannen van de speelplaats. Ik begrijp de oproep van de kinesisten en ondervind zelf ook rug- en nekklachten van smartphone-, tablet-, en vooral laptopgebruik. Chatten en ander sociale mediagebruik op de speelplaats vind ik overbodig. Ik weet dat ik nu bijzonder ouderwets klink. Maar smartphones op een speelplaats zorgen eerder voor asociaal dan voor sociaal gedrag. De speeltijd is er net om leerlingen te doen ontspannen. Misschien is het een leuk idee om een soort gsm-hoekje te maken waarin leerlingen gedurende een beperkt aantal minuten per week kunnen gsm'en. Zoals hiervoor reeds aangehaald, is het een goed idee om voldoende alternatieve activiteiten te voorzien. Ik kwam tijdens dit schooljaar regelmatig op grijze, kale speelplaatsen met hooguit 3 bankjes voor 200 leerlingen. De speelplaatsen in Vlaanderen mogen gerust wat groener. Met activiteiten voor alle leerlingen. Een voetbalpleintje, een basketring, een stille zone waarin de leerlingen tot rust kunnen komen, … Waarom zelfs niet om de zoveel tijd een jeugdbeweging aanspreken die spelletjes speelt op de speelplaats?
Met citaat antwoorden