Enkele post bekijken
Oud 19th May 2016, 21:30
Priscilla.V*nEyck Priscilla.V*nEyck is offline
Registered User

"Antibiotica zullen stoppen met werken en de gevolgen zullen verschrikkelijk zijn"

Ik ben het volledig eens met de mening van Lynn. Het is inderdaad zo dat we veel sneller geneigd zijn om medicijnen in te nemen, ook al is het maar voor iets heel klein. Op zich maakt 'een pilletje nemen' niet zo veel uit, maar als we dit dagelijks doen voor de kleinste dingen dan raken we er soms zelfs nog aan verslaafd ook, en dat is ook niet de bedoeling. Ons lichaam raakt gewend aan de medicijnen en op de duur gaan de medicijnen dus ook niet meer werken. Het is ook niet de bedoeling dat als we gewoon ons stukje vlees eten, nog eens meer antibiotica binnen krijgen omwille dat de boeren hun dieren antibiotica geven. Het is logisch dat de boeren niet willen dat hun dieren ziek worden, maar is hier dan geen andere oplossing voor? Ik vind ook dat de dokters ons niet meer zo snel antibiotica voor mogen schrijven. Sommige dokters doen dit niet (mijn dokter bijvoorbeeld geeft enkel antibiotica als het echt nodig is). Maar er zijn dokters die niet anders doen dan dit medicijn voor te schrijven, terwijl het opgelost kan worden met andere dingen. Dus ik denk dat de dokters hier ook eens goed over moeten nadenken, en vooral dan over de gevolgen dat het voorschrijven van antibiotica met zich mee kan brengen.
Met citaat antwoorden