Enkele post bekijken
  #4  
Oud 19th May 2016, 11:12
Jill.V*rstrepen Jill.V*rstrepen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kessel
Posts: 109
Verban smartphones van de speelplaats

Jongeren van tegenwoordig zijn heel gehecht aan hun smartphone en zoals het artikel aangeeft, zorgt het gsm-gebruik voor nek- en rugklachten. Toch weet ik het zo niet met het verbannen van de smartphone op de speelplaats. Op mijn eigen middelbare school was een gsm nergens toegelaten, niet tijdens de les en niet op de speelplaats. Dit zorgde ervoor dat er heel veel leerlingen toch stiekem hun gsm gebruikten. Om deze reden denk ik dat het geen goed idee is om de smartphone te verbannen. Ik denk dat het beter is om een soort middenweg te kiezen, zoals Annelies vermeldt. Smartphones toelaten tijdens de korte speeltijden, maar wel verbannen tijdens de middagpauze. Ik denk dat dit er zeker voor gaat zorgen dat leerlingen minder dat stiekeme gedrag gaan vertonen en meer sociaal contact gaan zoeken tijdens de speeltijden.

Ik denk dat het ook een goed idee is om jongeren te waarschuwen voor de gevolgen van een hele dag achter een scherm te zitten en ze ook meer aan te moedigen om te bewegen. Organiseer dus activiteiten zodat leerlingen actief bezig zijn en minder aan hun smartphone moeten denken.
Met citaat antwoorden