Enkele post bekijken
  #2  
Oud 18th May 2016, 22:06
Ellen.B*eyens Ellen.B*eyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kasterlee
Posts: 76
Ik vind het niet kunnen dat er in bepaalde sectoren aan sociale dumping gedaan wordt. Het is niet eerlijk tegenover de buitenlandse arbeiders maar ook niet tegenover de arbeiders hier. Het is natuurlijk ook niet gemakkelijk om juist te weten welke regels je moet volgen. Als buitenlandse arbeiders in België werken via een onderaanneming uit een anders land is het niet altijd duidelijk welke regels je moet volgen, die van België of van het andere land. Indien het wel duidelijk is, zijn er veel firma's die zich niet aan de regels houden omdat het veel meer geld kost. In de transportsector wordt er veel gewerkt met buitenlandse arbeiders die veel te weinig betaald worden. Om een bepaalde reden begrijp ik dit, maar ik keur het zeker niet goed. Iedereen probeert zoveel mogelijk te verdienen, en ik weet niet of dit nog gemakkelijk is in de transportsector. Het is belangrijk dat de overheid duidelijke regels opstelt en dat iedereen gelijk is. Als dit niet gebeurt, blijft er sociale dumping. Als de concurrentie het doet, is het niet gemakkelijk om het zelf niet te doen omdat je rendabel moet blijven.
Met citaat antwoorden