Enkele post bekijken
  #2  
Oud 18th May 2016, 22:53
valerie.w*ls valerie.w*ls is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Olmen
Posts: 86
Minister Weyts moet toch op voorhand onderzocht hebben wat de voor- en nadelen van deze hybridebussen zijn? Ik zou denken dat hij toch op voorhand op de hoogte moet zijn geweest van het feit dat deze bussen maar enkele uren kunnen rijden en daarna halt moeten houden om terug op te laden. Ik begrijp niet dat hij op voorhand niet op de hoogte was van de werking en de gebreken van deze bussen. Het feit dat de bussen maar een bepaalde periode aan een stuk kunnen rijden zoals Veronique al zei, is niet ideaal omdat onze busroutes hier niet op voorzien zijn. De buschauffeurs rijden toch een bepaald traject altijd heen en terug. Ik begrijp ook niet dat de minister niet meer onderzoek heeft gedaan naar de kwaliteit van deze bussen. Dit is een hele investering en als deze niet rendeert, is dit natuurlijk zeer jammer. Het is goed dat men nadenkt over alternatieven die de CO2-uitstoot verminderen, maar ik vind toch dat deze op voorhand beter moeten gecontroleerd worden net als de zogenaamde 'groene' bussen. Het is goed dat de lijn zijn bevindingen over de nieuwe bussen bundelt om hier de juiste conclusies uit te trekken. Het zou natuurlijk zonde zijn om verder te investeren in deze bussen als deze niet voldoen aan de eisen die De Lijn en onze minister stelt.
Met citaat antwoorden