Enkele post bekijken
Oud 18th May 2016, 12:24
Melissa V*n Tendeloo Melissa V*n Tendeloo is offline
Registered User

Ik ben het eens met Wout over het feit dat de antirookcampagnes niet meer het gewenste effect hebben omdat niemand ze nog op merkt. Alhoewel er toch 1 campagne is die nu wat uit het oog springt. Iedereen heeft ze zeker wel opgemerkt. Het gaat over 2 kinderen die aan volwassen mensen gaan vragen of ze een vuurtje hebben voor hun sigaret aan te steken waarop al die mensen weigeren. Deze campagne springt in het oog omdat het met kinderen is. Mensen worden hier veel harder door geraakt.

Ik denk niet dat het veranderen van de verpakking een oplossing is. Mensen die roken, gaan niet echt zitten kijken naar de verpakking. Zelfs als ze dat allemaal lezen, blijft het moeilijk om te stoppen. Tenslotte is roken een soort van drugs. Je bent eraan verslaafd en kunt niet meer zonder. Ik denk ook dat als er iemand wilt stoppen, deze persoon niet graag hulp in roept van bijvoorbeeld Tabakstop. De mensen tegenwoordig willen alles zelf doen en geen hulp aanvaarden.

Er zal dus niet enkel iets veranderd moeten worden aan de antirookcampagnes, maar ook aan de mentaliteit van de mensen. We moeten leren om hulp te aanvaarden.
Met citaat antwoorden