Enkele post bekijken
  #3  
Oud 17th May 2016, 21:22
Janne.V*rbeeck Janne.V*rbeeck is offline
Janne Verbeeck
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Beerse
Posts: 77
"Haal Plop-koeken uit de rekken"

Ik ga niet helemaal akkoord met dit artikel. Studio 100 heeft nu eenmaal een succesvolle marketingmachine, je kan dat hen niet kwalijk nemen. Zij hebben een gat in de markt ontdekt en ze hebben het, nagenoeg met veelal ongezonde producten, opgevuld.
Als er een verbod op kinderreclame moet komen, kan je de lijn ook gaan doortrekken naar reclame voor volwassenen. Wat met de reclame voor Cola Light met de sexy tuinman? Cola is nu ook niet bepaald gezond.
Ik denk dat ouders vooral zelf moeten beslissen of hun kinderen deze producten meekrijgen of niet. De kinderen kunnen zeuren zoveel ze willen, of jij hier als ouder aan toegeeft, is je eigen keuze en je eigen manier van opvoeden.
Wat ik wel een goed initiatief vind, is dat deze kindermarketing zich meer gaat toespitsen op gezonde producten. Niet alle groenten en fruit zijn er even smakelijk uit, daarin moeten we eerlijk zijn. Toch zouden deze bekende figuurtjes hiervoor een aanspreekpunt kunnen zijn voor kinderen.
Met een volledig verbod op ongezonde voeding die aangeboden wordt met kinderreclame, gaan we weinig bereiken. De verpakking van bijvoorbeeld een Milka-koek ziet er ook erg aantrekkelijk uit. Je zal met deze regel dus nooit het gewenste effect kunnen bereiken. Wel denk ik dat men meer kan toepspitsen op het aantrekkelijk maken van gezonde voeding.
Met citaat antwoorden