Enkele post bekijken
Oud 16th May 2016, 21:58
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Snelheidsovertredingen

Mijn mening komt overeen met de mening van Amina. Waarom rijden mensen zo snel? Willen ze indruk maken? Willen ze laten zien wat ze kunnen? Gaat het om de kick? Willen ze aan zichzelf bewijzen wat ze kunnen? Geeft het hen zelfvertrouwen? Zijn mensen graag 'badass'? Voelen ze zich er veiliger bij? Zijn ze te laat vertrokken? Zijn ze te bang om lang onderweg te zijn? Denken ze dat ze niet geflitst kunnen worden? Er zijn zoveel redenen die mensen verzinnen om te snel te kunnen rijden. Persoonlijk rijd ik nooit te snel, ik heb dan ook nog nooit een boete gehad. Ik vind dat je jezelf moet houden aan de snelheidsbeperkingen, ze zijn er niet zomaar. Ik zou het mezelf bijvoorbeeld nooit vergeven als ik iemand zou aanrijden omdat ik te snel reed. We moeten ook het goede voorbeeld geven aan onze kinderen. Als we zelf altijd te snel rijden, zullen onze kinderen het naar de toekomst toe ook doen. Als ze dan omkomen in een verkeersongeval omdat ze te snel reden, zal je jezelf eeuwig schuldig blijven voelen. Ik hoop dat er ooit een tijd komt dat mensen zich verantwoordelijk voelen en deze verantwoordelijkheid ook willen opnemen. Dit is een utopische gedachte, maar elke persoon die gesensibiliseerd kan worden is een persoon die zich (meer) aan de verkeersregels zal houden.
Met citaat antwoorden