16th May 2016, 21:36
|
Registered User
|
|
|
|
Het succes van de smartphone
De smartphone. Laat ons het maar de fopspeen van jongeren (en volwassenen) noemen. Als ik alleen al naar mijn vrienden en familie kijk, heeft nagenoeg iedereen een smartphone (gaande van personen vanaf 10 jaar tot 60 jaar). Mensen zijn vergeten dat er ook nog iets bestaat als een leven zonder smartphone. We zijn vergeten te genieten van het alledaagse bestaan. Het genieten van een fris briesje, mooie bloemen, een wandeling, het geluid van een riviertje ... . Het enige waar we aan denken is of we al dan niet iets gemist zouden hebben, waarna we snel onze smartphone erbij nemen. Geloof mij, we zijn helemaal verkeerd bezig. Het zou misschien goed zijn om een nationale dag te organiseren waarbij het verboden is om enige vorm van technologie te gebruiken. Mensen zullen er dan van schrikken wat je allemaal kan doen zonder alle apparaten waar we onszelf dag in dag uit mee bezighouden. Misschien gaan mensen dan opnieuw meer van elkaar houden, want tegenwoordig hebben mensen meer virtuele relaties dan reële relaties.
|