16th May 2016, 21:34
|
Registered User
|
|
|
|
Ik deel de mening van Senne en Elias. Het is altijd leuk om wakker te worden met een stralend zonnetje op je gezicht, zeker in april, wanneer het weer nog niet altijd even aangenaam is. Toch heb ik er net zoals Senne en Elias, een dubbel gevoel over. Dat de temperatuur in België één graad stijgt is nu nog niet zo erg, maar als de temperatuur elk jaar één graad stijgt, gaat dit over een paar jaar wel zware gevolgen hebben. Zoals Senne zegt is het in andere landen nog veel meer dan één graad, hierdoor zullen de gevolgen voor die landen over een paar jaar nog groter zijn als die voor België. De temperaturen stijgen te snel waardoor sommige organismen die daar leven zich niet kunnen aanpassen en dus zullen uitsterven of toch zeker in aantallen verminderen. Dit is één van de vele negatieve gevolgen waarmee we in de toekomst mee te kampen zullen hebben. Dus zoals ik eerder zei, warmer weer is zeker aangenaam, maar ik denk niet dat de gevolgen van dat warmere weer ook aangenaam zullen zijn. Vandaar het dubbele gevoel. Er moet in ieder geval dringend iets gedaan worden om de opwarming van de Aarde tegen te gaan.
|