Enkele post bekijken
  #3  
Oud 15th May 2016, 20:10
Lien.H*bert Lien.H*bert is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Berlaar
Posts: 31
Dat het niet evident is om anderstalige nieuwkomers snel aan een job te helpen, lijkt me inderdaad vrij logisch. Toch onthoud ik vooral de laatste zinnen van het artikel in De Standaard over precies hetzelfde onderwerp:
'De laaggeschooldheid van de nieuwkomers stelt ons duidelijk voor de grootste uitdaging’, zegt Cosemans. ‘We zien nu zelfs meer laaggeschoolden dan vroeger.’ Dat komt omdat nieuwkomers meer dan vroeger zéér jonge mannen zijn. Zij hebben vaak niet de kans gekregen om een opleiding te beginnen of af te maken. Maar elk nadeel heeft zijn voordeel. ‘Het is moeilijker om oudere mensen nog naar een opleiding te leiden. Deze jonge mensen zijn flexibel.'

Conclusie: de lage scholingsgraad van vluchtelingen biedt ook voordelen. Net omdat ze zo jong zijn, zijn ze ook veel flexibeler. Ik denk dat het niet eenvoudig zal zijn om deze jongeren aan het werk te krijgen. Maar ik ben er wel van overtuigd dat mits een goede aanpak, we deze jongeren aan het werk ZULLEN krijgen. Ik hoop alleen dat we verder durven kijken, en we deze jongeren ook de kansen geven om te groeien. We moeten op langere termijn kijken als we in de toekomst ook een antwoord willen bieden op deze ingewikkelde crisis.
Met citaat antwoorden