14th May 2016, 22:41
|
Registered User
|
|
|
|
Reactie op: Neem geen bevallingsverlof af van de vrouw
Zoals Naomi zegt, is het inderdaad zo dat de vrouw meer tijd krijgt om bij het pasgeboren kind te zijn dan de vader. Ik vind dat niet meer dan normaal. Als vrouw draag je dat kind 9 maanden lang. Als je het dan uiteindelijk kan vastnemen en liefde geven, zou je al na een maand weer moeten gaan werken, om maar iets te zeggen. Langs de andere kant begrijp ik ook dat een kind krijgen iets is waar de man eveneens naar uitkijkt. Dus ook zij verdienen het om bij hun kind te zijn. Een verdeling van het zwangerschapsverlof tussen beide ouders vind ik dus ook een goed idee. Zelf moeten ze wel kunnen beslissen over wie hoe lang thuis blijft, net zoals Ilona aanhaalde. Een kind heeft namelijk, zeker in het begin, heel veel liefde nodig van beide ouders. Of vrouwen hierdoor meer kansen krijgen op de werkvloer, weet ik niet. We hebben moeten knokken voor onze rechten. Er is op gebied van carrière nog altijd een ongelijkheid tussen mannen en vrouw, kijk maar naar het loon. Het voorstel mogen ze doen, maar ik vind dat vooral de vrouw in het gezin daarover moet kunnen beslissen.
|