14th May 2016, 19:03
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben het kennelijk eens met de mening van Senne en de reactie van Kevin. Heel veel mensen die niet in het onderwijs tewerkgesteld zijn, hebben inderdaad geen weet hoe zwaar lesgeven kan zijn. Verschillende gedachtegangen zijn het eens dat het beroep van leraar gepaard gaat met een overvloed aan vakanties, geen werk in de weekends en hier en daar nog een vrije dag ertussen. Ontkennen doen we dat zeker niet, maar dat we al die verlofdagen ook echt met onze benen in lucht cocktails drinken is op zijn zachts uitgedrukt onwaar. De job van leerkracht kan, zoals Senne aanhaalde, invloed hebben op je privéleven. Vooraan in de klas staan en een groep van plusminus twintig leerlingen dag in dag uit onderwijzen is enorm zwaar en kan voor sommigen te veel worden. Op psychisch vlak, maar allicht ook op fysiek vlak. Ik weiger de vergelijking te maken met andere beroepen en met voorbeelden te smijten waarom de ene job zwaarder zou zijn dan de andere. Elk beroep heeft zijn 'zware' kanten en ik vind dat we tolerant moeten zijn en elk beroep zouden moeten erkennen.
|