12th May 2016, 15:14
|
Registered User
|
|
|
|
Uiteraard is het logisch dat mensen na weken of zelfs maanden van onzekerheid zich niet meer kunnen beheersen. Dit komt door de vermoeidheid en verlies van hoop denk ik dan, ze schuiven de schuld op anderen en zo ontstaan er ruzies. Dat de ene groep de andere groep dan weer wat kwalijk neemt en zo blijft dit 'spelletje' aan de gang.
Dit komt door vermoeidheid, verlangen naar thuis, het opgeven van hoop en slechte omstandigheden dat men hier ruzie begint te maken.
Men zoekt sterkte bij de andere en daarom komen er groepen tot stand, ik zie hier verschijnselen terugkomen die zich in de geschiedenis ook afspeelden. Men vormt een groep en voelt zich daardoor sterk, men staat er niet meer alleen voor. Natuurlijk gaat dit ten koste van mensen die zich liever concentreren op hun familie en hun reis naar een land waar ze weer iets kunnen opbouwen.
Ik weet de reden uiteraard niet, het kan ook wat stoerdoenerij zijn of tussen verschillende religies, maar ik schrik er niet van dat er in zo'n vluchtelingenkamp ruzie ontstaat.
|